GUCH – hvem er vi?

GUCH, medfødt hjertefejl

Vi kender din situation!

Alle i GUCH, Grown Ups with Gongenital Heart Disease, har en hjertesygdom. Nogle lever deres liv, ligesom alle andre mennesker, andre har fleksjob eller er på førtidspension. Alle vores situationer er helt unikke – min vi kender hinandens situation og har stor forståelse for nogle af de problemer og tanker, om du som hjertepatient kan have:

Kan jeg tage en uddannelse? Kan jeg blive gravid og stifte familie? Hvordan fortæller jeg det til venner, familie og en kæreste? Skal jeg overhovedet fortælle det? Dør jeg før jeg bliver gammel? Alle de tanker sidder mange af vores medlemmer med. Men vi bruger hinanden til at snakke om det, skabe forståelse og danne et godt og stærkt netværk!

Hvem er GUCH for?

Hvis du:

• er over 18 år og har en hjertesygdom…
  • din hjertesygdom enten er medfødt eller er noget, som du har fået tidligt i livet…

… så er Hjerteforeningen GUCH noget for dig. Du er altid velkommen hos os

Vi arbejder på:

• at være et sted, hvor man kan møde ligesindede og danne netværk
  • udbrede kendskab til GUCH og medfødte hjertesygdomme
  • vidensdeling om det at være ung/voksen og have en medfødt hjertesygdom
  • aktiviteter på landsplan og lokalt
  • dele erfaringer med søsterorganisationer rundt om i Europa, Australien, USA, og Rusland gennem GUCH konferencer
  • samarbejde med Hjerteforeningen, Børneklubben, Børnehjertefonden, relevante hospitaler og fagpersoner

Netværket er vigtigt!

For os i Hjerteforeningen GUCH er netværket vigtigt. Det styrker vi ved at give dig mulighed for at deltage i udflugter og weekendarrangementer, hvor det, at vi har det sjovt og rart sammen, er det vigtigste. Du kan altid se de kommende arrangementer i vores kalender.

Det er vores medlemmer, som er drivkraften bag alle vores arrangementer. Derfor er vi altid interesserede i at høre DIT forslag til, hvad vores kommende arrangement skal være. Alle dine ideer og forslag på du meget gerne sende til mail@guch.dk, så snakker bestyrelsen om det.
Vil du selv være med til at lave et arrangement? Så skriv til ovenstående mail, fortæl om din ide og så finder vi sammen en løsning.

GUCH er en del af Hjerteforeningen og er organiseret som et selvstændigt netværk med en netværksbestyrelse.

Har du en medfødt hjertefejl

Det kan virke overvældende at have/få diagnosen “medfødt hjertefejl”. Heldigvis lever de fleste med en hjertefejl et rigtig godt liv og de kan ofte de samme ting, som deres jævnaldrende kan

• Mere end 20.000 voksne med medfødt hjertefejl
  • Langt de fleste skal følges livslangt

Vil du læse mere om medfødte hjertesygdomme? Så klik her: Generelt om medfødte hjertefejl.

Bliv medlem

Hjerteforeningen GUCH optager unge over 18 år og voksne, som har en hjertefejl der er opstået barndom, tidlig ungdom eller som er medfødt. Som medlem af Hjerteforeningen GUCH, bliver du automatisk medlem af Hjerteforeningen.

Hjerteforeningen GUCH. Hjerteforeningen GUCH (Grown Ups with Congenital Heart disease), har eksisteret siden 1993 og har varetaget interesser for unge og voksne med medfødte hjertefejl eller med tidligt erhvervet hjertesygdom.