Bestyrelsen

GUCH er en del af Hjerteforeningen og er organiseret som et selvstændigt netværk med en netværksbestyrelse. Bestyrelsen mødes fire gange om året og drøfter netværkets kommende tilbud og aktiviteter.

GUCH har en bestyrelse som kan bestå af 3-7 bestyrelsesmedlemmer, der alle vælges af og blandt de medlemmer, der er registreret i GUCH. De valgte medlemmer konstituerer sig selv med en formand, og evt. andre poster. Tillige kan der vælges op til 2 suppleanter. Suppleanterne kan helt eller delvist vælge at deltage i bestyrelsens arbejde, men har ikke stemmeret. I tilfælde af et lige antal bestyrelsesmedlemmer har formanden to stemmer.

Bestyrelsen kan nedsætte de udvalg den måtte finde nødvendige, udvalgsmedlemmer behøver ikke være medlemmer af bestyrelsen.